Przejdź do głównej zawartości

Gra matematyczna Jaki jest obwód tej figury?

Gra matematyczna

 



ZASADY DO GRY MATEMATYCZNEJ

 

Œ Grę rozpoczyna najmłodsza osoba.

 Poruszaj się zgodnie z kolejnością pól.

Ž Nie oszukuj.

 Jedna osoba może stać na jednym polu, czyli w sytuacji gdy pole jest już zajęte, przez innego gracza to przeskakujesz o jedno pole do przodu.

 Baw się dobrze 😊

 

Co oznaczają poszczególne wzory?

? Musisz odpowiedzieć na pytanie z pola, na którym stoisz. Jeżeli odpowiesz źle cofasz się o 2 pola do tyłu w przeciwnym razie zostajesz na polu, na którym stoisz

-2    Cofasz się o 2 pola do tyłu. Jeżeli pole jest już zajęte to o 3 itd.

+2    Ruszasz się o 2 pola do przodu.

         Stoisz 2 kolejki.

 

Pytania

Œ Dłuższy bok prostokąta ma 8 cm a krótszy jest o 2 cm krótszy. Jaki jest obwód tej figury?  = 28 cm

 20 x20? = 400

Ž Ile minut ma 1 h?  = 60

 Oblicz pole kwadratu … bok = 4 cm = 16 cm2

 395 : 5? = 79

100 : 10?   = 10

 

Pytania znajdziesz również na planszy do gry.


wykonanie AN, klasa VI e

oprawa graficzna, edycja JK


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przemoc i cyberprzemoc - test

                                         Test z wiedzy o przemocy i cyberprzemocy Zadanie 1 - odpowiedz na pytania *Czym jest cyberprzemoc? *Czym jest przemoc? *Do kogo zwrócić się, gdy staniemy się świadkiem lub ofiarą przemocy lub cyberprzemocy? *Czym się różni konflikt od przemocy? Zadanie 2 - przyporządkuj zdania do grupy konfliktu, a przemocy/cyberprzemocy. a. Kilka osób ma inne zdanie. (konflikt, przemoc/cyberprzemoc, nic z tych rzeczy?) b. Kacper grozi koledze. (konflikt, przemoc/cyberprzemoc, nic z tych rzeczy?) c. Hejtowanie w sieci (konflikt, przemoc/cyberprzemoc, nic z tych rzeczy?) d. Wrzucanie do internetu zdjęć kolegi/koleżanki bez jej zgody (konflikt,  przemoc/cyberprzemoc, nic  z tych rzeczy?) e. Nękanie kolegów z klasy (konflikt, przemoc/cyberprzemoc, nic z tych rzeczy?) Zadanie 3 - Wymień po 2 przykłady konfliktu, przemocy, oraz cyberprzemocy. Zadanie 4 - ...